14. November 2013

Licht oder Vase? / Light or Vase?

Yesterday I've made something for myself. Its not new. But beautiful. And I've been wanting to make one for ages. I used a simple cotton yarn to crotchet free-style around an old glass. I can't retrace the pattern as I just made them up while working. I'm very happy with how it came out. It looks pretty with some twigs or flowers. But with a little candle inside the play of light around and above is wonderful too. It was a lot of fun watching the pattern emerge. I might make a few more as Christmas presents.... Oh, I know, so many plans... well, we'll see :-)
You can find more beautiful things the ladies made for themselves at RUMS. Enjoy!
Lena

glas umhaekeln

glas umhaekeln

glas umhaekeln

glas umhaekeln

Gestern habe ich etwas gemacht, dass bei mir bleibt! Die Idee ist nicht neu. Aber wunderbar. Und ich bin ganz froh, wie es geworden ist. Ich habe einfach freestyle losgelegt, ohne Muster oder Plan. Jetzt, wo es fertig ist, macht es sich gut mit Zweigen darin. Aber auch die Lichtmuster, die es zaubert, wenn man ein Teelicht reinstellt, gefallen mir. Es hat Freude gemacht, einfach so drauflos zu werkeln und das Muster entstehen zu sehen. Vielleicht mache ich noch ein paar als kleine Weihnachtsgeschenke... Ja, ich weiss... NOCH ein Vorhaben... wir werden sehen. Andere feine Dinge, die die Damen sich selbst schenken seht ihr heute wieder bei RUMS!

1 Kommentar:

Wie schön, dass Du hier bist - ich freue mich über Deine Nachricht!
Lovely to have you here - and thank you for your message!